onsdag, oktober 31, 2007

Av matnördar, för matnördar

Jag är en matnörd.

TAFFEL: om (middags)bord dukat med festmåltid, i sht vid kungligt l. furstligt hov l. hos förnäm person o. d.; äv. om utspisning av gäster l. om måltid vid sådant bord; äv. om sådan utspisning osv. ss. permanent arrangemang l. ss. till specificerade gäster utgående förmån; äv. i uttr. som brytɑ tɑffeln , avbryta måltid, (numera mindre br.) öppen tɑffel , fri utspisning, öppet hus. (SAOB)

----------------------------------------

UPPDATERAT: Och eftersom jag ser att Lisa redan outat mig, passar jag på att förtydliga: jag är en matnörd av den första sorten. (Det kommer bli hur kul som helst! Vänta bara, så får ni se. Eller, än bättre, prenumerera på nyhetsbrevet redan nu)

Andra bloggar om: ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen, tänk vad världen är liten. Har du sett att Per har gästbloggat hos Gitto:
http://gittosmat.blogspot.com/2006/12/gstbloggare-per-eger.html

Malin Sandström sa...

Oj (nej, det hade jag inte sett). Ja, världen är verkligen liten :-)

Gitto sa...

Men känner du Pelle? Hur då? D

Malin Sandström sa...

Vi kommer från samma trakter i Östergötland. Egentligen känner jag hans brorsa (dvs Hugo, ovan i kommentarerna).