tisdag, januari 08, 2008

Mera Taffel!

Nu har jag min första artikel* uppe på Taffel, om kopi luwak (ni vet, det där "begagnade" kaffet som passerat genom magen på en sibetkatt). Det kommer mer i dagarna, så håll utkik.

*Jag har också sedan tidigare en bokrecension av "Den Hemlige Kocken" uppe; så kanske är kopi luwak egentligen min andra artikel. (Jag tenderar dock att tänka på recensioner som en egen specialkategori.)

Och så skriver jag som sagt emellanåt på redaktionsbloggen Kort om gott.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men, du skriver ju inget om hur det smakar?

Malin Sandström sa...

Jag lyckades inte hitta något kopi luwak innan deadline, det är därför. Sedan inföll julen. Men det är en pågående mission - jag lovar att rapportera på bloggen när jag får tag på och lyckas dricka det!

Tyvärr är det ju oftast så, att när jag går från jobbet har stan stängt. Specialinköp planeras numer likt fälttåg - strategiskt och långt i förväg.

Anonym sa...

Vägen från resurs till problem är tyvärr kort... Nu har man börjat med luwak-farmer, där infångade djur tvångsmatas med kaffebönor.

Håll utkik efter Kopi Muntjak istället, vilt skällande hjortkaffe!

http://en.wikipedia.org/wiki/Kopi_Luwak

Malin Sandström sa...

Krister: åh, typiskt. Nå, hittar jag kopi muntjak ska jag definitivt rapportera.

Tore Kullgren sa...

Här är en liten novell som handlar om den naturvetenskapliga forskningens roll i samhället. Läs och kommentera gärna!

http://torekullgren.blogspot.com/2008/01/fysikern-och-bartendern-en-dialog-i-en.html