måndag, mars 10, 2008

Rymdspel i Populär Astronomi

Jag och sambon har tillsammans skrivit en spelrecension av Super Mario Galaxy, för vårnumret av Populär Astronomi. Enligt redaktören Robert Cumming, aka Astromalte, är det tidskriftens första spelrecension någonsin. Den fick till och med en liten puff på omslaget.

Som ett oavsiktligt komiskt sammanträffande finns även sambons mor med på bild i samma tidning, i en (mycket bra) artikel om/av kollegan och Kirunaprofessorn Stas Barabash. Världen är liten*!

Andra bloggar om: , ,

*Ett ytterligare bevis för världens litenhet är att Barabashs fru för länge, länge sedan blev biten av min sambos hamster.

2 kommentarer:

Robert Cumming sa...

Det är väl just det klaustrofobiska med världen som gör att man håller på med rymden :-)

Förresten är artikeln som du nämner av snarare än om Stas Barabash.

Malin Sandström sa...

Jag utgick nog lite för raskt från att du hade skrivit den, eftersom du skrivit intervjun. Men när jag säger "mycket bra" tänker jag ju på kombon intervju+artikel, så jag skriver om/av...